Vývoj trhu | Microsoft lídrem v CRM pro letošní rok

Microsoft Dynamics CRM

Podle nejnovější  zprávy společnosti Gartner vzrostl celosvětový objem prodejů na trhu CRM softwaru z 20,4 bilionu dolarů v roce 2013 na 23,2 bilionu dolarů v roce 2014, což představuje růst o 13,3 %. 

Pokračující trend mezi společnostmi míří stále více k využívání on-line služeb před klasickým nákupem licencí v tzv. on-premise režimu. Velké společnosti tak stále častěji hledají způsob, jak vylepšit svoji starší IT infrastrukturu novými, moderními řešeními, a to pokud možno co nejsnáze a nejrychleji. Ve zprávě uvádí  Joanne Correia, viceprezident pro výzkum společnosti Gartner, že poptávka po software-as-a-service pokračuje a služba SaaS tak představuje téměř 47 % z celkových tržeb za CRM software v roce 2014.

Microsoft se pro letošní rok pyšní titulem lídra CRM trhu, když tuto roli převzal od jeho dlouholetého držitele, společnosti Salesforce. Analytici dali společnosti vysoké známky s ohledem na strategický společenský směr, kterým se Microsoft ubírá. Ragsdale konstatuje, že „obrovské investice Microsoftu do CRM platformy zvyšují hodnotu všech částí CRM řešení, mezi které spadá Prodej, Marketing a Servis. Za výsledek usilovné práce Microsoftu a jeho partnerů je možné považovat získání nových, velkých zákazníků.“ Wettemann vyzdvihuje jako silné stránky také např. „integraci s Office 365 a PowerBI,“ a chválí tedy mnohem vyšší komfort Microsoftu spojený s lepší a pohodlnější integrací produktů, kterými již zákazník v mnohých případech disponuje.